Unidad | Competencia gramatical/Граматична компетентност Competencia léxica/JJ ексикална компетентност Competencia comunicativa/Кому- никативна компетентност
Unidad 3 iQUÉ ES ESTO?/40 - iQué es esto? (Какво e това?). <,De quién es/son...? (Ha кого e/'ca...?) - Gènero del sustantivo (Род на съществителното) - Los verbos hay/tener/estar (Глаголите hay/tener/estar) - Numero de los sustantivos (Число на съществителните) - El aula (Аудиторията) - Cosas necesarias para una clase (Неща, необходими за един учебен час) - Vocabulario profesional: Nueva directora de marketing en Pikolin; Nuevo director RR HH de SEAT (Професионална лексика: „Нов директор на маркетинга в „Пиколин”; „Нов директор на отдел „Човешки ресурси” на СЕАТ”) - Искане и даване на информация за непознат предмет - Изразяване на принадлежност - Описание на университетска аудитория - Описание на нещата, необходими за един учебен час
Unidad 4 ^QUÉ HACES?/51 - Presente de Indicativo, segunda y tercera conjugación, verbos regulares (Сегашно време на изявително наклонение, второ и трето спрежение, правилни глаголи) - Verbos con cambio ortogràfico (Глаголи c правописна промяна) - Verbos de irregularidad propia: hacer (Глаголи със собствена неправилност: hacer) - Gerundio (Деепричастие) - Perifrasis verbales (Глаголни описателни конструкции). La perifrasis verbal estar + gerundio (Глаголната описателна конструкция estar + gerundio) - El acento (Ударение) - La familia (Семейството)/ Estado civil (Семейно положение) - Verbos de la segunda y de la tercera conjugación (Глаголи от второ и трето спрежение) - Formulas de comunicación: para confirmar, para expresar alegria, para expresar lamento (Формули за общуване: за потвърждение, за изразяване на радост, за изразяване на съжаление) - La familia real espanda (Испанското кралско семейство) - Vocabulario profesional: Zara (Професионална лексика: „Зара”) - Por ciento/porcentaje (Процент) - Familia de palabras de distribuir (Думи от семейството на distribuir) - Изразяване на сегашно действие - Изразяване на действие, извършващо се в момента на говорене - Искане и даване на информация за роднински връзки - Искане и даване на информация за семейно положение - Изразяване на потвърждение - Изразяване на радост - Изразяване на съжаление - Посочване на проценти
Unidad Compeiencia gramatical/Грамат ична компетентност Competencia lexica/Лексикална компетентност Competencia comunicativa/ Комуникативна компетентност
Unidad 5 iCÓMO ES? гСОМО ESTÀ7/66 - Gènero y nùmero del adjetivo (Род и число на прилагате л ното) - Los verbos ser у estar (Глаголите ser и estar) - Verbos de irregularidad com un: c-zc (Глаголи c обща неправилност: c-zc) - Verbos de irregularidad propia: oir, ver (Глаголи със собствена неправилност: oir, ver) - Adverbios: mucho/muy; poco; también/tampoco (Наречия: mucho/muy; poco; también/tampoco) - Conjunciones: у (е), о (и); pero/sino (Съюзи: у (е), о (и); pero/sino) - Aspecto fisico (Външен вид) - Cualidades у caracteristicas (Качества и характеристики) - Estados (Състояния) - Colores (Цветове). ^De qué color es? (Какъв цвят е?) - Verbos del grupo c-zc (Глаголи от групата c-zc) - Expresiones para llamar la atención (Изрази за привличане на вниманието) - La сага (Лицето) - Vocabulario profesional: pequenas у medianas empresas (PYME), relaciones publicas (RRPP), recursos humanos (RRHH), etc. (Професионална лексика: малки и средни предприятия, връзки с обществеността, човешки ресурси и т.н.) - Siglas (Съкращения) - Изразяване на сегашно действие - Изразяване на характеристика и състояние - Показване на местоположение - Описание на външния вид на човек - Искане и даване на информация за характер - Искане и даване на информация за душевно или физическо състояние на човек - Искане и даване на информация за предмет - Искане и даване на информация за цвят - Привличане на вниманието - Описание на лице на човек
Unidad 6 LA CASA Y LA OFICINA/79 - Verbos de irregularidad comun: e-ie, o-ue (Глаголи със собствена неправилност: e-ie, o-ue) - Las perifrasis verbales comenzar + a + infinitivo = empezar + a ■+ infinitivo; volver + a + infinitivo (Глаголните описателни конструкции comenzar + a + infinitivo = empezar + a + infinitivo; volver + a + infinitivo) - Verbos de irregularidad propia: dar (Глаголи със собствена неправилност: dar) - Preposiciones y adverbios de lugar (Предлози и наречия за място) - El verbo gustar (Глаголът gustar) - Numerales ordinales (Числителни редни) - La casa: habitaciones у muebles. La oficina (Къщата: стаи и мебели. Офисът) - Verbos del grupo e-ie (Глаголи от групата e-ie) - Verbos del grupo o-ue (Глаголи от групата o-ue) - Significados del verbo volver (Значения на глагола volver) - Vocabulario profesional: PYME (las pymes en los marcos de la economia espanda) (Професионална лексика: „Малки и средни предприятия” (малките и средни предприятия в испанската икономика) - Familia de palabras de contar (Думи от семейството на contar) - Изразяване на сегашно действие - Изразяване на начало на действие - Изразяване на повтарящо се действие - Изразяване на поредност на лица, предмети и действия - Изразяване на предпочитание - Описание на жилище и офис -разпределение, обзавеждане
Unidad Competencia gramatical/Граматична компетентност Competencia 1éxica/Лексикална компетентност Competencia comunicativa/ Комуникативна компетентност
Unidad 7 iCÓMO IR A...7/92 - Preposiciones y adverbios de lugar (Предлози и наречия за място) - Verbos de irregularidad propia: saber, salir, ir, venir, traer (Глаголи със собствена неправилност: saber, salir, ir, venir, traer) - La perifrasis verbal ir + a + infinitivo (Глагол ната описателна конструкция ir + a + infinitivo) - Pronombres y adverbios demostrativos (Показателни местоимения и наречия) - Numerales cardinales (Числителни бройни) - Significados у uso de los verbos traer/llevar (Значения и употреба на глаголите traer/llevar) - Còrno orientarse en un lugar desconocido (Как да се ориентираш на непознато място) - Vocabulario profesional: El Corte Inglés y su fundador (Професионална лексика: „Е1 Corte Inglés и неговият основател”) - Изразяване на сегашно действие - Изразяване на действие в близко бъдеще - Посочване на лица и предмети в пространството - Искане и даване на информация за ориентиране на непознато място
Unidad 8 QUÉ HORA7/104 - Нога (Час) - Preposiciones (Предлози) - Adverbios de tiempo (Наречия за време) - Verbos de irregularidad com un: e-i, o-ue/o-u (Глаголи c обща неправилност: e-i, o-ue/o-u) - La perifrasis verbal seguir + gerundio (Глаголната описателна конструкция seguir + gerundio) - Verbos de irregularidad propia: poder (Глаголи със собствена неправилност: poder) - Verbos del grupo e-i (Глаголи от групата e-i) - Verbos del grupo o-ue/o-u (Глаголи от групата o-ue/o-u) - Significados y uso del verbo soler (Значения и употреба на глагола soler) - Actividades diarias (Ежедневни дейности) - El cuerpo humano (Човешкото тяло) - Los dias de la semana (Дните на седмицата) - Los meses del ano (Месеците в годината) - Fecha (Дата) - Vocabulario profesional: Horarios publicos en Espafìa (Професионална лексика: „Работно време за клиенти в Испания”) - Familia de palabras de competir (Думи от семейството на competir) - Искане и даване на информация за часа - Искане и даване на информация за ежедневни и обичайни дейности - Изразяване на сегашно действие - Изразяване на действие, започнало в миналото, което продължава в настоящето - Описание на човешкото тяло - Искане и даване на информация за дните на седмицата - Искане и даване на информация за месеците в годината - Искане и даване на информация за датата - Искане и даване на информация за работното време с клиенти в Испания и в България